Novosti

Od prvih koraka do profesionalnog developera: naša vizija digitalnog obrazovanja

Kao osoba koja dolazi iz realnog sektora i imala je svoju IT tvrtku, sad razvija IT u javnoj upravi, a promatra što mu djeca uče u školi i na fakultetu nisam se mogao oteti dojmu da su ta tri sustava "odvojeni" svjetovi koji baš nemaju veze jedno s drugim. Svi funkcioniraju i prividno se naslanjaju međusobno, ali u stvarnosti vrlo malo su svjesni jedni drugih i funkcioniraju zasebno i nesvjesni potreba onih drugih.

Obrazovni sustav odrađuje kurikulume, učenici i studenti se educiraju stiču diplome i izlaze na tržište rada. Tvrtke na tržištu se bore za poslove, hvataju rokove i traže kvalitetne zaposlenike. Javna uprava podržava jedne i druge; gradi i financira škole, imaju čak programe financiranja i kreditiranja tvrtki. Svi se lijepo nadopunjuju i pomažu.

U stvarnosti škole i fakulteti nisu svjesni konkretnih trenutnih i akutnih znanja koje IT tvrtke trebaju od svježe diplomiranih studenata odmah i sad. Također fakulteti preferiraju znanstvene aktivnosti pred konkretnim industrijskim. Tvrtke nemaju jasan način da školama i fakultetima sugeriraju koja su im znanja žurno potrebna i za što da educiraju učenike i studente. Praksa koju studenti rade u tvrtkama je obostrano nezadovoljavajuća: tvrtke se nemaju vremena posvetiti svim studentima radi dinamike vlastitih obveza, a fakulteti šalju velik broj studenata koji praksu doživljavaju pro forma i kao put do ocjene i nisu svi motivirani da rade praktičnije stvari.

Javna uprava nije svjesna kurikuluma i obrazovnih programa škola i fakulteta, jer smatra da je to njihovo područje u koje se oni razumiju. S druge strane teško je nekome tko nije "na tržištu" i u realnom okruženju shvatiti koje su točno i najpotrebnije stvari koje mogu pomoći IT tvrtki.

Fakulteti su zadovoljni ako uspješno provode godinama unaprijed definirani kurikulum i stvaraju potreban broj znanstvenih radova. Ako su svjesni znanja koja trebaju IT tržištu obrazloženje je da programe ne mogu prilagođavati brzo jer je to dugotrajna procedura koja uključuje Ministarstvo.

Tvrtke se bore za poslove i opstanak na tržištu i nemaju efikasan kanal niti zgodan način da njihove akutne potrebe za stručnim znanjima uđu u kurikulume. S druge strane često im nije najjasnije kako im javna uprava može pomoći, jer oni najčešće raspolažu s nekakvim sredstvima, ali najčešče nisu stručni da ta sredstva uobliče u konkretne programe koji tvrtkama mogu pomoći.

Odnosno javna uprava ima novac, fakulteti znanje, ali oni nisu svjesni da udruživanjem svojih resursa: znanje + novac mogu stvoriti nešto što može pomoći realnom IT sektoru odnosno tvrtkama na tržištu: kvalitetno i praktično educiranog mladog developera koje IT tvrtka može zaposliti i onda relativno brzo prilagoditi svojim tehnologijama.

Prateći što tržište rada odnosno naše IT tvrtke trebaju, a obrazovni sustav ne uspijeva isporučiti, uočio sam da treba premostiti taj gap i pokrenuti slijed praktičnih IT edukacija vezan za aktualne tehnologije koje se trenutno najviše koriste u dev svijetu, a koje će kroz par godina napraviti "razliku" i pomoći da se stvori novi broj kvalitetno educiranih developera toliko potrebnih našim IT tvrtkama.

Kao voditelj projekta Digitalna Dalmacija , mogu reći da smo stvorili jedinstveni obrazovni put koji prati razvoj pojedinca od najranije dobi do profesionalne karijere u IT industriji. Naša priča počinje s najmlađima, kroz EDIT CodeSchool program, gdje djeca osnovnoškolske dobi otkrivaju čarobni svijet programiranja kroz zabavne projekte i igre.
 

Za naše najmlađe polaznike, razvili smo posebne programe poput RIWA-e (Razvoj Inteligentnih Web Aplikacija), gdje se upoznaju s osnovama umjetne inteligencije, te osnovni HTML tečaj koji im omogućuje prve korake u web razvoju. Kroz ove programe, djeca ne samo da uče kodirati, već razvijaju logičko razmišljanje i stječu samopouzdanje u korištenju tehnologije.



Prelaskom u srednju školu, naši polaznici ulaze u ozbiljniji svijet programiranja. Strukturirali smo put učenja kroz različite razine JavaScript tečajeva - od osnovnog do naprednog. Počinjemo s osnovama web dizajna kroz Figmu, HTML i CSS, nastavljamo s JavaScript osnovama, te postupno napredujemo do razvoja kompleksnih web aplikacija s bazama podataka. Posebno smo ponosni na naš program umjetne inteligencije za srednjoškolce, gdje polaznici stvaraju vlastite AI aplikacije.

Za studente i buduće profesionalce, pripremili smo napredne programe koji pokrivaju moderne tehnologije kao što su React, Express.JS, JavaScript, .Net i Java. Kroz praktične radionice poput YOLO Hands-on Workshops i Split CyberSec tečaja, naši polaznici stječu stvarno iskustvo u razvoju aplikacija i sigurnosnim principima.


 

Za one koji žele graditi freelance karijeru ili se dodatno specijalizirati, osigurali smo mentorstvo i povezivanje s globalnom IT zajednicom. Naš pristup se temelji na praktičnom učenju, modernim obrazovnim metodama i kontinuiranom praćenju razvoja svakog polaznika.

Najkraće rečeno: naš promišljeni obrazovni put nije samo niz tečajeva - to je cjeloviti sustav koji stvara novu generaciju digitalnih stručnjaka. Bez obzira jeste li na početku svog digitalnog putovanja ili želite unaprijediti postojeće vještine, osmislili smo program koji odgovara vašim potrebama i ciljevima. Kroz kontinuiranu podršku, praktično iskustvo i povezivanje s IT industrijom, stvaramo novu generaciju kvalitetnih developera koji su spremni odgovoriti na izazove moderne tehnologije.