Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku 18 1 Kako prezentirati svoj poslovni projekt i pobijediti strah od javnog nastupa? Pročitajte stručne savjete Petera Hopwooda Novosti, Novosti TEDx-ov trener i trener globalnih govornika, stručnjak za storytelling, svjetski poznati voditelj kongresnih događanja, ali i pitch trener na StartIT startup akademiji Peter Hopwood, posljednjih nekoliko godina odabrao je Split za mjesto svog života i rada. Jedno od zapaženijih BizTalk predavanja startup community-ja Digitalna Dalmacija održao je na temu "Pitching, Presence & Storytelling" na kojem su sudionici imali priliku čuti sve tajne uspješne prezentacije poslovnih projekata iz usta jednog od vodećih svjetskih stručnjaka za prezentacije i javni nastup. „I najbolji griješe. Potrebno je jačati vještine prezentacije i pripremati se za svaku prezentaciju na kojoj izlažete svoju poslovnu ideju.“ Provjerite koje ključne i praktične stvari ističe na temelju svog dvadesetogodišnjeg iskustva. Pobudite osjećaje, to je jedini način da vas ulagač čuje i vidi Način na koji razmišljate, sve što vidite, osjećate, radite, kako se krećete, priče koje sklapate u glavi o sebi samima i drugima, cjelokupni životni kontekst, podloga je koja kreira vašu poruku, ali i način prezentacije poslovne ideje. Engleski pojam ovog konteksta, koji se praktički već uvriježio u hrvatskom jeziku, tzv. je mindset. Mindset je temelj na kojem gradite vašu priču. Ono što slijedi, u pripremi prezentacije, je razvijena svijest o tome kako bi ona trebala izgledati, da bi privukla pažnju slušatelja te je potrebno sva znanja i vještine fokusirati u tom smjeru. Prvo je potrebno definirati svrhu prezentacije, odnosno ono što želimo postići, koje osjećaje nastojimo pobuditi kod slušatelja i na koji način možemo kod njih potaknuti interes. Ključna točka koja se gleda kao trenutak uspješno podijeljene poruke je započinjanje razgovora te uvođenje slušatelja/ulagača u dijalog. Upravo uspostavljanje dvosmjerne komunikacije znači kako je interes i znatiželja pobuđena te da slušatelj želi saznati više. To je i prvi cilj same prezentacije, osjećaj slušatelja da je pred njim nešto uzbudljivo, drukčije. Naime, privatno i poslovno nakon nekog događaja najviše se sjećate osjećaja, a manje podijeljenih informacija. U konačnici osjećaj dovodi do toga da slušatelj započne razmišljati o ideji koju ste izložili na potpuno drukčiji način, način koji ste mu vi predstavili i to je trenutak kada se poduzima akcija, poziva na daljnji razgovor, čak i one koji su skeptični i nisu uvjereni u vašu ideju. Budite hrabri - To boldly go where no man has gone before Biti samouvjeren u vlastitu ideju i tako je prezentirati, vjerovati u riječi koje govorite, ne pokazati ni tračak sumnje, pravi je put da uvjerimo slušatelja, ulagača te stvorimo kod njega kredibilitet oko izložene ideje, kao i mogućnosti njenog poslovnog razvoja. Potrebno je biti svjestan koliko je prijenos naše emocije važan, a prenosimo je na brojne načine pokretom tijela, ruku, glasom, izgledamo, tonom, ukratko stavom. Glas u svemu ima najveću ulogu, s njim možemo usmjeriti svaku poruku i postaviti je na pravo mjesto u svijesti slušatelja. Upravo glas puno govori o osobi koja je ispred vas, stoga je potrebno da svoj glas ritmom i tonom prilagodite uz pomoć disanja, kako bi ga kontrolirali i smireno prezentirali vašu ideju. Naime, brzina govora, visina tona slušatelju daje ili ne, mogućnost apsorpcije poruke. Sporije govorenje snižava ton uz bolju kontrolu govora, a usporavanje je uvijek najbolja strategija kako bi ljudi na pravi način razumjeli vašu poruku. U protivnom, ako je nešto nejasno i zbunjujuće, mozak će govoriti - ne. Jasno je kako ste kao govornik uzbuđeni i želite puno toga podijeliti o vašoj ideji, međutim važno je olakšati onima koji slušaju da razumiju što govorite. Izuzetno je važno „obojiti“ priču, odnosno segmente priče određenom bojom glasa, kako bi je slušatelji bolje shvatili i u konačnici prihvatili. Pozornost, poštovanje, razumijevanje, prihvaćanje, samo je dio emocija koje možemo pobuditi kod slušatelja. Primjerice, glavni faktor po kojoj je film James Bond poznat i čime kod nas budi emociju, nije ni gluma, ni priča, već Bondovska prepoznatljiva glazba. Mi smo ti koji kreiramo „emocionalnu temperaturu“ prezentacije svoje poslovne ideje. Svojim pokretima i gestama naglašavamo ono što izgovorimo, a gledanjem u oči osobama kojima se obraćamo, pokazujemo svoje poštovanje i potvrdu kako nam je važno da nas ta osoba aktivno sluša. Ne moraju vas svi voljeti Dopustite da ljudi kritiziraju vašu ideju. Ne moraju vas svi voljeti i slušati. Na to se morate naviknuti, jer ako bolje sagledamo, i vi kritizirate druge. Potrebno je prihvati kritiku i zbog toga se ne osjećati neugodno. Kritika nas dovodi do preispitivanja ideje i može biti konstruktivna. Ujedno prilagodbom priče, slušajući kritike, sumnjičave možemo pridobiti k sebi i privoljeti ih prezentiranoj ideji. Prilikom prezentacije poslovne ideje potrebno je iskreno izložiti vlastitu frustraciju, posebno ako isti problem dijelite sa slušateljem. Ulagaču (investitoru) mora biti jasno da problem koji izlažete u potpunosti poznajete, da to možete dokazati i u tom trenutku on je spreman za vaše rješenje. Ispričajte priču – izgradite kemiju između vas i ulagača Iskrena priča, s kojom se slušatelj može direktno povezati, ujedno omogućava slušatelju imaginaciju, jaču anticipaciju izgovorenog. U ljudskoj prirodi je da stvari predviđaju jer je to jedan od modela preživljavanja. Međutim, u situaciji u kojoj ne možemo stvari predvidjeti, potrebne su nam dodatne informacije te se više usredotočujemo na onoga tko je izvor takvih, potrebnih informacija. Stoga, izlažući problem, koji je zajednički za vas i slušatelje, dijeljenjem emocija kako taj problem utječe na vas i to na zanimljiv pamtljiv način, kroz priču, preuzimate maksimalnu pozornost slušatelja i stvarate kemiju između vas. Kada je kemija uspostavljena predstavljate big picture – rješenje problema, odnosno rješenje koje će napraviti promjenu. Peter Hopwood član je startup zajednice Digitalna Dalmacija u sklopu koje se redovito održavaju BizTalk meetup-ovi, predavanja koja ugošćavaju brojna renomirana imena iz IT sektora i srodnih zanimljivih područja. Gosti - predavači BizTalk meetupa su uspješni i poznati poduzetnici ili stručnjaci koji dijele svoja poslovna iskustva sa članovima BizTalk meetupa i lokalnog startup community-ja. Želite li i sami uživo sudjelovati na ovakvim stručnim skupovima, slušati iskustva ostvarenih stručnjaka u pojedinim područjima, naći rješenje za neki od svojih problema, naučiti više i prihvatiti savjete, prijavite se na BizTalk meetup putem poveznice https://bit.ly/3fChUWV . Podijelite ovaj članak: Facebook Twitter