Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku Preuzmite sliku 10 10 Četvrto izdanje Startup Europe Regatte pokazalo: Splitski startupovi imaju potencijal postati ozbiljni igrači na svjetskom IT tržištu Novosti, PICS, ZIC, IT community, Poslovne, Događaji, Digitalna Dalmacija, Novosti Spajajući najbolje adute koje Hrvatska ima na svjetskom tržištu, nautiku i IT poduzetništvo, u Splitu je ovoga tjedna održan jedinstven dvodnevni događaj - 4. Startup Europe Regatta 2022 čiji je suorganizator Splitsko-dalmatinska županija putem projekta ICT županija. Ovogodišnja Startup Regatta okupila je veliki broj sudionika među kojima najpoznatije investitore, startupe, mentore i korporacije iz zemlje i svijeta. Na dvodnevnom skupu koji s konferencijskim, prezentacijskim i nautičkim dijelom odvijao u Dioklecijanovim podrumima, na Rivi i u splitskom akvatoriju, svoje inovacije i kreativna rješenja predstavilo je i 12 mladih tvrtki iz startup zajednice Digitalna Dalmacija. Svečanim otvorenjem, pozdravnim riječima splitsko-dalmatinskog župana, Blaženka Bobana, splitskog gradonačelnika, Ivice Puljka i izaslanika predsjednika Republike Hrvatske, Bruna Ćorića te organizatora, Frane Šesnića (ZICER) i suorganizatora Damira Brčića (ICT županija), započeo je konferencijski i izložbeni dio 4. Startup Europe Regatta. Veliki interes okupljenih izazvali su ključni govornici, IT poduzetnici Marijan Mumdžiev (Amodo) i Hrvoje Ćosić (Aircash), te Sandra Švaljek, zamjenica guvernera Hrvatske narodne banke, koja je govorila o inovacijama u financiranju. Utemeljitelj i organizator konferencije Frane Šesnić otkrio je da je ovogodišnja četvrta konferencija, sudeći po odazivu i kvaliteti, do sada najuspješnija. Pokrenuli smo i neke nove teme o kojima se jako malo govori u javnosti, poput teme u utjecaju novih tehnologija na klimatske promjene. Pokušalo se upozoriti i dobiti odgovor na to koliko nove tehnologije utječu na klimatske promjene. Zaključilo se da se treba voditi računa i o tome, jer nove tehnologije troše dosta energije, istaknuo je Frane Šesnić. Marijan Mumdžiev, direktor tvrtke Amodo podjelio je vlastita iskustva kako se iz Splita i Hrvatske može probiti na svjetsko tržište. Njegova tvrtka bavi se razvojem vlastitih proizvoda i rješenja, a Amodo tehnologiju doveli su do statusa najbolje InsurTech platforme u Europi, što je i potvrđeno nagradom Technology Leadership Award in the EU Market 2021 konzultantske kuće Frost & Sullivan. U svojoj prezentaciji pokazao je Amodove nove proizvode koje su uspjeli plasirati u zemlje Dalekog istoka, a koje mogu predvidjeti i konvertirati ponašanja kupaca na internetu. O svom poduzetničkom iskustvu, na 4. Startup Europe Regatti, govorio je i Hrvoje Ćosić, direktor Aircash d.o.o., uspješnog fintecha koji je na tržište izbacio prvi vlastiti mobilni novčanik. Aircash je digitalna verzija klasičnog novčanika s pomoću kojega se mogu provoditi sve vrste plaćanja, slanja ili primanja novca. Aircash je ujedno i prvi financijski igrač u Hrvatskoj koji izdaje Mastercardove kartice, a da nije banka. U Dioklecijanovim podrumima održana su potom četiri panela od kojih su najveći interes izazvali Fintech evolucija: priprema za sljedeću fazu i Metawerse i NFT i Blockchain za klimatske promjene. Damir Brčić, voditelj projekta ICT županija kazao je kako je Startup Europe Regatta 2022 izvrsna prilika za predstaviti mladu domaću startup scenu, da njihovi projekti budu vidljivi, da steknu uvid u aktivnosti i interes financijskih institucija (HBOR, HNB, HAMAG BICRO…) te da se oni međusobno upoznaju, povežu, a onda u perspektivi i surađuju. Istodobno, svi naši sugrađani na Rivi mogu pogledati mlade startupe naše scene koja djeluje u okviru startup zajednice Digitalna Dalmacija, mogu vidjeti i testirati niz zanimljivih tehnoloških projekata, kao i steći uvid u inovacije tvrtki s našeg područja. Kao jedan od najzanimljivijih projekata koji mogu imati svjetsku budućnost izdvojio bih robotskog kuhara tvrtke GammaChef kao i važnost da se mlađi startupi ovom prilikom upoznaju s njihovim iskustvima i nešto nauče iz njih, izjavio je Brčić. U izložbenom dijelu na Rivi, najviše pozornosti Splićana, ali i sudionika same Startup Europe Regatte privukle su prezentacije najuspješnijih domaćih startupova poput robota koji sam kuha jela po recepturama najboljih chefova, drona koji detektira otpad u moru, pametne parking sustave ili sustav za rezervaciju mjesta u ugostiteljskim objektima. Splitsku startup zajednicu Digitalna Dalmacija na Rivi je predstavilo 12 startupa među kojim GammaChef, Parklio, Rent A Local, DotYourSpot, TapCard/Plajabeachfinder/VAN Taxi Transfers, Litto, Blazorise, PigeonSky, Necogi i MushroomCups, dok je preostalih 13 stiglo iz Zagreba. Očekivano, Splićanima je najatraktivniji bio robot koji samostalno kuha. Što sve on može i kako radi, pojasnio je uspješni startup poduzetnik Đulijano Nola (GoHome, CrnoJaje, GammaChef, OsigurajMe i Bots&Pots): Danas u Splitu naš robot GammaChef kuha slatku svinju s njokima i rižot od kozica po recepturi mladog hrvatskog chefa Vedrana Varvodića. GammaChef je u stanju skuhati jela uvijek na isti način zato što dobro pamti, odnosno nakon što jednom netko skuha jelo po određenoj recepturi. Ovakav uređaj nije namijenjen za kućanstva već za ugostiteljske objekte, pa smo mi tako u Zagrebu već otvorili prvi robotski restoran Bots&Pots u kojem pet GammaChefova, odnosno robota, kuha direktno ispred vas ukusna jela iz jednog lonca - gulaše, njoke, brudete i slično. Iako za našeg GammaChefa ima interesa, za sada smo odlučili franšizirati ga i na taj način zarađivati, pojasnio je Nola. Antonija Glaurdić, projekt menadžer u startupu Necogi pojasnila je kako njihov proizvod razvija algoritam koji detektira morski otpad na površini mora i ispod nje, kao i na samoj obali pri čemu koristi umjetnu inteligenciju. Bit projekta je da kad se otpad detektira, slika se dronom za potrebe interaktivne mape s GPS koordinatama smeća koje se nalazi na određenoj lokaciji čime se štedi puno dragocjenog vremena onima koji uklanjaju to onečišćenje. Sve je još u razvojnom stadiju i testiranju. Splitsko-dalmatinska županija je prepoznala i podržala naš projekt u kojem je vidjela vrijednost i potencijal te su nas pozvali na ovu konferenciju, istaknula je Glaurdić dodajući kako je cilj projekta osvijestiti kod ljudi problem zagađenja okoliša tim prije što je Hrvatska zemlja koja velikim dijelom živi od turizma. Marketing asistent Ante Radmilović predstavio je startup DotYourSpot u sklopu kojega Reservation Management sustav i QRCode cjenike. Kad se skenira QRCode, otvara se aplikacija s informacijama o jelima, konverziji valuta, fotografije i opise proizvoda restorana s alergenima i mnoge drugim podacima. Sustav rezervacija mjesta u restoranu poseban je jer je stol moguće rezervirati putem interneta. Radi se o sustavu koji u potpunosti zamjenjuje papir i olovku te stvara velike uštede u vremenu i novcu. Interes tržišta za naše proizvode postoji. Dok je sustav rezervacija u uzlaznoj putanji, QR cjenici se nalaze već u više od 500 ugostiteljskih objekata, kazao je Radmilović i dodao kako od Startup Europe Regatte očekuje potencijalnu suradnju s drugim startupovima, investitorima ili klijentima. Kao što sreća prati hrabre, odvažne je sudionike 4. Startup Europe Regatte, drugoga dana pratilo dobro vrijeme. Čak stotinjak njih, izašlo je iz zone komfora i prvi puta se okušalo u jedrenju za koje su, baš kao i za uspješan startup poduzetnički posao, potrebni strategija, timski rad i inovacija. Na jedrenje po splitskom akvatoriju uputilo se deset jedrilica, a najboljim poduzetnicima-jedriličarima dodijeljene su i nagrade. Nema sumnje da je ovaj događaj, organiziran na ovoj razini, istaknuo sve prednosti našeg grada i županije kako bi privukli tvrtke, talente i investicije, jer se za njih svi bore na nemilosrdnom globalnom konkurentnom tržištu. Pokazalo se da su umrežavanje i komunikacija uz popratna događanja, kao i samu regatu kao glavnu atrakciju, pomogli svima da izađu iz zone komfora i omogućili stvaranje uvjeta za potencijalno investiranje. Podijelite ovaj članak: Facebook Twitter